fredag 12 mars 2010

kurs i kladdkaka

det känns som evigheter sedan vi hade stickcafe...först var jag ute och reste några veckor och förra vecka låg jag hemma och snörvlade. Men idag var det dax igen.... fram med stickningen igen....det kändes bra. Lite besviken blev jag när jag förstod att de fortfarande är beroende av oss svenskar...utan oss blir det inget cafe än så länge. Jag hade hoppats.... att efter alla dessa gånger vi kört cafeet så skulle det väl kunna funka även om inte Kia, Kicki, Susanna, Henrik eller jag var där....men det gör det tydligen inte.



Bagare Henrik höll i bakeriet igår också.....kladdkaka med jordnötsbotten...mmm
det var bara ett problem....den försvann ner i magen på eleverna innan den hann
att kallna....dax att lära dem vitsen med ett bageri är.... att tjäna pengar.

1 kommentar:

  1. Håller med dig Annika, initiativförmågan och affärssinnet behöver de slipa lite på. Nästa gång hoppas vi på att de kan baka en kaka (nästan) helt på egen hand och sedan tjäna några Baht på den.

    SvaraRadera