torsdag 11 mars 2010

....röd och gul.....igen och igen

När jag var liten sjöng vi en sång i söndagskolan sim lät...röd och gul och vit och svart gör det samma har han sagt..... Fast det är ju så länge sedan så det stämmer väl inte längre.
Här i Thailand stämmer det definitivt inte.....och oavsett hur många gånger de gula
och röda eller adel och bönder träter om vem som ska leda landet så kommer det alltid vara en stor grupp som är missnöjda....och som vill ha bort sittade regering oavsett om den är gul eller röd.

Nu är det alltså dax igen....Håll er hemma är rådet vi fått. Många skolor är stängda i morgon...så också Hugos. Jag ringde just återbud till min akupuktör som bor i ett område där det förväntas bli stora protester. Så det blir väl en lugn hemmadag....och det händer inte allt för ofta...så det ska bli skönt ;)




Vad kommer att hända då??? Blir det som Susanna tror...ganska lugnt? Eller blir så hotfullt så det är bättre att fly Bangkok som Sara s vänner ska göra?



efter 8 år i Bangkok måste jag tyvärr erkänna att jag känner mig lite "mättad" har vi varit med om ett och annat "tröjbyte" tråkigt nog så hinner inte den sittande regering göra några mätbara förbättringar, innan det är dax för nya protester eller en ny kup.... jag har inte märkt något i alla fall.... och mina kompisar i slummen har det precis lika torftigt idag som för 8 år sedan....och de flesta av dem skulle nog ta på sig vilken tröjfärg som helst...om det vinkas med några hundringar.




1 kommentar:

  1. Vi flyr till ljuvliga Samet över helgen. Kommer säkert vara proppfullt med folk där... Hoppas att vi hinner ses något nästa vecka! Kramar.

    SvaraRadera