onsdag 12 maj 2010

hela Thailand rött!

Irriterad och/eller uttråkad premiärminster säger "demonstrationerna avslutas idag" skriver Bangkok Post. Tänk om det ändå är så väl så det stämmer denna gången. Jag har så svårt att förstå hur någon i detta land orkar att demonstrera i denna HETTA.



Nu är hela Thailand RÖTT...i alla fall på väder kartorna. I Bangkok slogs tidigare Värmerekord dag med 3 grader..... till 39.7 grader igår. Och i takt med att temperaturen stiger så stiger elförbrukningen i höjden. Aircondition inomhus...höjer temeraturen utomhus...så det bara snurrar på i den negativa spiralen....I'm worried about our Planet.

hos oss bröts strömmen mindre än 1 timma men under den stunden får man sig verkligen en tankeställare.....hur beroende av el vi verkligen är.

2 kommentarer:

  1. Man är verkligen sjuk beroende av el, tyvärr får man säga.
    Jag har en Nokia N97 och i den har jag en applikation/program som talar om vädret i vilket land jag vill eller vilken stad/by som helst och jag tittade faktiskt på vädret i BanPhe. Mulet med lite regn och sol, väldigt varmt ca 36 grader, men det skulle kännas som 53 ;-) japp det kan man kalla svettigt!

    SvaraRadera
  2. I Thailand är det varmt, mycket varmt eller jävligt varmt..........
    Är bekymrad för landet, ska de aldrig sluta bråka. Känns lite som sandlådekrig, ingen vill ge sig. Jag följer Ging o Malee's blogg, väldigt bra info. Tack för den länken. Det är svårt att få info untanför Thailand. Ha det så bra, hoppas, hoppas att allt löser sig snarast.Kram L8

    SvaraRadera