lördag 21 april 2012

själv är bäste dräng....

eller... när vaktmästaren i huset inte får tummen ur....då får man göra det själv. Ända sedan vi flyttade hit för ca 3 månader sedan har jag försökt få vaktmästaren i huset att fixa ett hyllplan till skåpet över fläkten i köket. Första gången sa han Can not....andra gången tog han mått, 3 gången fick han en färdig ritning av mig med mått och allt....den lämnade han till en snickare som enligt honom fortfarande efter ca 2 mån inte fått den klar. Förra veckan fick vi en ny vaktmästare....när jag frågar honom så har han inte en aning om vad för hyllplan jag pratar om!!! Så tillbaka på ruta 1 igen....vaktmästaren kom och tittade i skåpet och sa..."CANNOT" !!!
Då insåg jag att ska jag få dit en hylla i skåpet innan jag flyttar härifrån, då får jag fixa det själv! Det tog mindre än 10 min för killen på trägatan utanför slummen att fixa en hylla....100 baht skulle han ha för den.
Väl hemma med en hylla som varken är snygg eller perfekt....men den fyller sin funktion.

2 kommentarer:

  1. "Cannot"........
    Jag tycker att den ser helt OK ut!

    SvaraRadera
  2. Kvinnor kan - det är så sant - själv är bäste dräng!

    SvaraRadera