tisdag 8 maj 2012

not one size

.....det har varit en intensiv dag, började med en tidig powerwalk(låter väl spänstigt). Sen tog jag klart snabbaste vägen till China Town...tunnelbanan till Hua Lampong och därifrån blev det 7-bahts-bussen som några damer drog med mig till när jag frågade efter vägen. Jag valde att åka så jag kom in bakvägen och upptäckte att så mycket uträttat på så kort tid har jag aldrig lyckats med på mina alla tidigare rundor där. Hem blev det i alla fall taxi....nästan 200 m tyg väger ju en hel del.


Tisdagarnas kyrkkaffe serveras numera tvärs över gatan på Stable Loudge, Sukhumvit soi 8. En trevlig samlingsplats där man alltid träffar intressanta människor....idag inget undantag. Stable bjuder på kaffe och kyrkan på sina goa kanelbullar....sen kan man ju också smaska i sig en god smörrebröd eller varför inte raggmunk med bacon.

När vi satt där och smaskade kom Nim med ett par byxor som hon handlat på uppdrag av kyrkans volountärer, åt en som INTE kan köpa brallor "one size fits all"!!! dessa har midjemått 150 cm...ungefär samma som Nim är lång!

Eftermiddagen har jag visat Cilla och hennes Chicago-vän delar av slummen, berättat om projektet och besökt Foom och hans mamma. Foom var ledig från skolan må-onsd....så det passade ju bra att vi dök upp. Han ville visa att hans farmor köpt en stor leksaks-motorcykel till honom...och foton på när han red på ridskola. Hoppas det kan bli en fortsättning med ridningen för det tror jag är bra träning för honom. Stackars Ploy som varit hos tandläkaren igen...och nu vet i tusan om jag inte måste ta henne till min egen tandläkare för att få ordning på hennes mun....stackars tjej, jag lider med henne!

Om en stund ska jag träffa Helen, som snart flyttar hem till Sverige. Vi ska ses på ett ställe som jag tidigare aldrig varit på så det ska bli lite spännande....S31 tror jag det heter. Det ska finnas en utomhus vinbar om jag inte fattat helt fel. Synd bara att anledningen till kvällens träff är så trist...undrar hur många avskedspartyn jag hunnit med under dessa 10 år i Bangkok!!

1 kommentar:

  1. 200 meter tyg..många läckra galgar, blir det!

    SvaraRadera