torsdag 20 september 2012

Barngalgar....äntligen!!

Gissa hur kul vi i "Häng På" projektet tycker det är att nu äntligen kan presentera barngalgar. Proceduren har varit lång, mest för att jag inte lyckats få fram någon leveratör av stålgalgen här i Thailand. De ställen som säljer vuxengalgarna till oss har inte varit det minsta intresserade av att hjälpa till att få hit barngalgar. Men så på Ambassadens Nationaldagsfirande träffade jag på en thailänska som studerat i mina hemtrakter...Jönköping under någon termin av sin utbildning. Hon berättade att hon hade ett importförtag och handlade mest med Kina. Jag passade på att berätta om mina projekt i slummen...och det slutade med att hon bjöd på frakten av 10.000 barngalgar som vad den minsta volym jag kunde köpa!! Flott av henne tycker jag så nu ska jag förära henne några set av våra allra första Häng På barngalgar!!


Storleksmässigt är det ganska stor skillnad mellan den stora och lilla galgen men eftersom de små inte har
något plasthölje så är tygåtgången ungefär densamma.
 

                                      Blå set kommer att finnas i minst 4 olika nyanser och mönster....

Rosa varianter kommer också att finnas i många olika möster och kombinationer....


Alla kan ju inte gilla rosa och blått .....så vi kommer oftast att ha svarta, gråa, limegröna och så förstås min favorit .....ORANGE!!

6 kommentarer:

  1. Härligt :) Va roligt att det äntligen är dags för barngalgarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som små karameller....vill se dom i varenda barnkammare framöver....första uppsättningen i blåa färger ska mitt barnbarn Eddie-Bo få.

      Radera
  2. Fan, blir så trött när jag aldrig lyckas lägga in nån kommentar på bloggen.

    Är nog för gammal, eller oteknisk eller helt intelligensbefriad.

    Jaja, det jag ville ha sagt är att jag är jätteglad för er allas skull att det äntligen löste sej med barngalgarna.
    Vet ju hur du har försökt. 10000 komer att gå ut som smör i solsken - är jag helt övertygad om.
    Det var ju som små karameller med ett lite uppnosigt utseende i ändarna. Hang on.

    Kramis
    Synna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag flyttade hela ditt inlägg hit, Synna.

      Skriver du under anonym?

      Ja lite uppnosiga är de....först fixade vi till en del så de blev helt raka, men nu lämnar vi åt kunden att
      bestämma om de vill ta bort uppnosen eller ej....jag tycker det är charmigt!!

      Radera
  3. Äntligen..och så kul!! Och så otroligt fina! Extra kul med uppnosen, som mamma eller pappa kan räta ut...om de vill!

    SvaraRadera
  4. Men hallå, dessa var ju helt underbara. Hur mycket kostar dom och hur beställer man??

    SvaraRadera