onsdag 31 oktober 2012

Det var droppen.....

....den berömda! Anledningen var taxichaufförerna runt Sukhumvit-Nana området. I går morse när jag skulle iväg med stora väskor och ett bord(ihopfällbart)för att vara med på en försäljning några gator bort, gångavstånd i vanliga fall. På hela vår soi, Sukhumvit soi 8, står det alltid taxibilar och väntar på körningar...men NEJ inte här i närområdet....nej,till Pataya eller flygplatsen vill de bara köra. Jag frågade vid 1, 2,...10 olika bilar och ALLA hade andra körningar inbokade!!! Men f-n också....då bestämde jag mig att ta mina 2 stora bagar + bord och börja knalla mot Sukhumvit, över till andra sidan...i den riktning jag skulle. Men då, var det helt plötsligt flera som kunde köra mig! Men...då hade "bägaren redan runnit över" och när jag väl satt där i baksätet intryckt, bland alla pinaler....då bara brast det, tårarna sprutade... så arg och besviken var jag. Den stackars taxikillen visste inte hur han skulle bete sig, han bad om ursäkt säkert 10 ggr....jag insåg att jag "gått lite över gränsen" då han fick ta ALL SKIT som hela taxirörelsen skulle haft.


Man kan ju undra varför man tar ett jobb som taxichaufför om man inte vill köra... Vid Sukhumvit soi 11 är det mer en regel än undantag att man kan få en taxi som vill köra längre än till Asok-korsningen. Jag vägrar numera att ens säga vart jag ska innan jag satt mig i bilen. Oftast säger jag bara...trong bye, rakt fram, och mei glai, inte så långt. Efter ett tag brukar jag förklara varför jag numera gör som jag gör....att det är väldigt trist att man måste ljuga för att kunna få bli körd dit man vill. Vägrar de köra, så sticker jag in huvudet och läser deras licensnummer högt och säger att jag tänker anmäla dom, eller så frågar jag vart dom ska....eftersom de verkar ju ändå vilja köra någonstans!!!

6 kommentarer:

  1. INTE roligt det där! Ibland är man ju faktiskt beroende av taxibilar, inte minst när man som du har massor av grejor.........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis....svårt att ta skytrain med 50 kg galgar i stora bagar!!

      Radera
  2. Förstår att du gick "i taket".
    Kram till dig och en spark i baken på gubbsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars killen som fick hela skopan ovett över sig....nu hinner jag inte mer än visa mig på gatan förrän han frågar om jag behöver taxi!!

      Radera
  3. Ja, Moo kan åtminstone inte jag ringa längre, suck! Må fan ta dem och jag går hellre fast knappast med 50 kilo packning!!

    SvaraRadera
  4. Åh vad ont det gör när jag läser detta! Så mkt gott som du gör skulle de stå på rad för att ens få köra dig!! Nu Annika nu är jag iordning NU kan jag hjälpa dig! Du kan få en alldeles egen piccolo!
    Storm Kram! Dumma flytt o komma denna helg...

    SvaraRadera