måndag 5 november 2012

lite av varje....

det har blivit dåligt med bloggandet nu ett tag och anledningen är att jag har alldeles fööör mycket att skriva om så jag vågar inte börja.... men jag ska försöka skriva lite kort om vad som har hänt under  föregående veckan.
Ni har väl inte missat att jag har haft två mysiga praktikaner här, som har hjälpt till...massor!


Linda är en hejare på symaskin....kan hantera både den och en liten klängig flicka samtidigt. Fast här gör hon loggon till våra papperspåsar. Symaskiner står högt på vår önskelista...än så länge får vi låna maskin av Christina....på så sätt kom tjejerna igång med ett litet julprojekt som vi hoppas Sunvieng ska kunna ta över.


Caroline...klippte ut julgranar från en del av de fina resttyger vi tidigare fått. Sen ska de fyllas med ännu mindre restbitar....och på så sätt kommer allt "spill" till användning!!


I torsdags följde tjejerna med mig till GM Higth för att sälja Häng På galgar....tyvärr gickförsäljningen inget vidare....men det kändes ändå bra att vara där och knyta nya kontakter. Alla försäljare var överrens om att
ibland säljer man knappast något och nästa gång säljer man slut....jag önska att man kunde veta om det i förväg bara.. 



Wasana kikade in och pratade en stund på väg hem från att ha varit och fyllt på syrgastuben som hon använder till Fon....W är alltid på bra humör och hon och Theresa satt och diskuterade vilka skillnader det är i utseende beroende på från vilken del av Asien man kommer ifrån.....


Bygget borde väl snart vara klart...när vi tittade in i torsdags så hade det hänt så här mycket, den nya väggen i köket är uppe och nu är nog den väggfasta bänken också klar att börja användas.Yttertrappan har fått kakelplattor...och




....tro det eller ej, så har badrummet också fått kakel på väggarna....jag hörde t o m att gamla mor gett sitt tillstånd till en ny toastol....men det vill jag nog se innan jag tror på!!
Sammanlagt har nybygget nu kostat 55000 baht....

7 kommentarer:

  1. Carro och Linda..hoppas att de har lust och hinner summera allt vad de gjort och fått uppleva, när de är tillbaka i vardagen igen!
    Så fint gamla mors toalettrum blir..och så bra att det blev kakel!! Och toalettstol..kanske!!!

    Skogs-toa-mannen och hans fru bidrar och får ngt fint i stället:Idag gick de härifrån med ett set läckra galgar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tjejerna har fullt upp med sin summering...nu har de varit med i radiointrevju igen....

      Radera
  2. Oj vad mycket du har på gång! Ta en vilopaus ibland bara..........Kram från hon som börjar räkna ner så smått..........

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag trodde ni skulle vara här under jul och nyår...men förstod att så är det inte

      Radera
  3. Fullt upp ser jag - du är fantastisk!

    SvaraRadera
  4. Tack för att du gör skillnad! http://divyaspa.blogg.se/2012/november/tack-snalla.html

    SvaraRadera