fredag 12 oktober 2012

På turne med Häng På barngalgar




är just hemkommen från höstens första bazaar med Hang on Hangers, det blev ju även den allra första försäljningen av barngalgarna. Vi var ungefär 10 försäljare som erbjöd diverse varor .....allt från smycken till en massa goda hemgjorda röror och annar gott. Många japanskor kom för att handla....och visst gillade de de små fina barnhängarna.....kanske inte kan säga att de hade strykande åtgång, men jag sålde ett 20-tal buntar och det tycker jag är ok för att vara 1:a gången.

Igår eftermiddag/kväll packade vi barngalgarna....Kim en "nyfunnen" kompis, erbjöd sig att hänga på och hjälpa till.....vi hann inte mer än öppna påsarna med nygjorda galgar innan hon berättade att det värsta hon visste var när galgarna hakar i varandra....hon har nämligen en bakgrund inom damkonfetionsbranchen så hon har hägt ett och annat plagg under åren.....så man kan ju undra om vill hjälpa till fler gånger ;)



Tjejerna jobbade på som vanligt....full fart hela tiden. Kul att märka att de numera har både färg- och mönster-koll, så nu händer det att de lägger sig hur jag plockar ihop buntarna....gillar de det inte så får jag veta det!
Massor med nya tygmeter mättes upp.....BRA för det är många som vill ha galgar, och tjejerna behöver tjäna pengar....de har ju inte haft någon extrainkomst under sommarmånaderna som de så väl behöver.



6 kommentarer:

  1. Det vill jag gärna! Börjar tycka om galgar igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra....du behövs :)
      Annika

      Radera
  2. Härligt att ni fick lite galgar sålda :)

    SvaraRadera
  3. Tänk, tänk tänk..Vilken utveckling tjejerna haft! Nu tar de ton..HURRA!

    SvaraRadera
  4. "GalgKim" det är min sis det :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häftigt....att du hittade henne här på bloggen

      Radera