torsdag 20 december 2012

Hugos önskan.....

 
innan jag skulle resa tillbaka till Bangkok pratade jag med sonen på telefon och frågade om han längtade efter något från Sverige. För det mesta när någon frågar så vill han ha surt godis.....men nu var det helt annat önskemål......Keldas Thaisoppa!!!!
 

En kompis till mig frågade Hugo för något halvår sedan vilken som var hans favoriträtt i Thailand respektive Sverige.....Tom Yum Kung och morningglory i Thailand....och av svensk mat slår alltså Keldas Thaisoppa högst och sen blodpudding!!!

Nu ska jag ner till slummen en sväng och sen kommer min käre bror och hans familj inflygande vid lunchtid.....

2 kommentarer:

  1. Men ........ska kanske ta med Keldas thaisoppa till Hugo - ifall vi tar en sväng till Bangkok!

    SvaraRadera
  2. Hugo har god smak, Keldas Thaisoppa är god.
    Här har julefriden kommit och vi väntar mer snö.
    Vi har en massa galjar som väntar på upphämtnig, eller kan vi lämna?
    I väntan på jordens undergång......har vi redan ätit en massa god julmat och tullat på julspriten, vore ju synd att missa allt det goda.
    Förra året åt vi julbord på Ao Nangs finaste fiskrestaurang, hummer och massa annat gott, men ett svenskt julbord är nog att föredra.
    Ha en riktigt fin jul med många prassliga paket.
    Björn och Gunilla

    SvaraRadera