tisdag 19 januari 2010

det börjar bra...

Jag måste berätta hur det gick hos tandläkaren. Jag valde en klink som de flesta falanger går till. Där fick jag träffa en tandläkare nästan direkt. Jag berättade att jag jobbar som voluntär i slumområdet och att jag ville hjälpa denna tjej till att få nya tänder.

Direkt berättade tandläkaren att detta var ett dyrt ställe jag valt...det visste jag ju innan. men jag sa att jag ville vara säker på att hon verkligen får ett riktigt utlåtande, så därför vände jag mig till dem. Men jag sa också att detta bara skulle gälla första konsultation. Sen hoppades jag att vi kunde bli tipsade om ett billigare sjukhus men med lika bra kompetens!!

Jag fick tips om ett general hospital vilket är betydligt billigare tandvård men med lika kvalificerad personal, som på det dyra stället. Jag tackade för hjälpen och bad henne skriva ner adressen och för säkerhets skull sitt eget telefonnr om jag skulle behöva mer hjälp.

Precis när jag skulle lämna rummet sa hon -ni kan komma på torsdag, då jobbar jag där och kan hjälpa er att träffa rätt person.....jag blev så glad så jag knappt kunde hålla tårarna borta.
Människan är GOD...åtminstone de flesta jag träffat

Nu ser jag fram emot att få berätta detta för Ploy.

2 kommentarer:

  1. Du ser vara en ängel, utan vingar?
    Irene

    SvaraRadera
  2. Du är för härlig! Hade jag varit med hade det nog bara blivit tok :-).

    SvaraRadera