torsdag 4 november 2010

Summera denna dag

Ikväll tänkte jag summera dagen i sittande ställning och dela den med er.....vanligen gör jag det liggande i min säng.....att tänka igenom vad man gjort under dagen är faktiskt något jag kan rekomendera. Då får man chans att vara med om händelsen ytterligare en gång.....på gott och ont. Vissa saker kanske man kommer på att man ska göra annorlunda nästa gång och andra kan man känna att man gjort bra.

Så vad har jag gjort denna dag???

Vaknade av fågelkvitter.....hade glömt att stänga fönstret igår. Det ska jag göra om!!
Förundras över att Hugo är så otroligt enkel att få upp ur sängen, trots att han lägger sig
lite för sent.

Första rotfyllningen i mitt liv.....det enda jag kommer att minnas av detta tandläkar besök är
hur svårt jag hade för att hålla mig för skratt. Tandläkaren var uppklädd "till tänderna" när han dök upp 10 min efter utsatt tid. Tänk er ett riktigt modelejon han såg ut som om han just klivit av catwalken. Kanske ett smart sätt att få patienten att tänka på annat!!

Sen hade jag tänkt att överraska en väninna med lunch på hennes terass. Men det blev inget av.... borde nog ha ringt innan, fick äta mina färska vårrullar själv.

Möbelleverans till ena lägenheten.....redan idag istället för söndag som tidigare var sagt, kul när det är på det hållet. Index är faktiskt inte så dumt.....nästan som IKEA. En sak är de t o m bättre på, de kör hem skruvar ihop varenda möbel utan att man behöver betala ett öre extra. Bäddsoffan och borden passade jättebra. Nu ser det ut som jag vill ha det , i Angas 1:or.

Jag hade lovat Lovisa, (sv kyrkan i Bkk) att få hålla tjej-middag hemma hos mig ikväll. Nu när kyrkan inte har någon egen lokal. Men jag har tippsat dem om en lokal lite längre ner på min gata, klart kyrkan måste ha en egen lokal.

Inte nog med tjejmiddag.....innan den hade jag förslagit att vi som planerar SWEAs 10 års jubileum också skulle ha möte här....det blev väldigt tight om tiden. Dumt att ens tro att det skulle funka.....måste sluta vara sån tidsoptimist.

Tjejmiddagen blev iallafall trevlig.....med god pajer, bra föreläsare och intressanta diskussioner.

Nu lägger jag mig på spikmattan en stund.....God Natt!!!

1 kommentar: