måndag 14 januari 2013

Husbok & husmus

efter fika och lunchen på Munjai Cafe, for jag vidare ner till lokalen i slummen. Jag hade glömt att be tjejerna packa ihop de galgar som ska vidare ner till Viveca i Mae Phim och sen skulle jag försöka få tag på kvinnan som vi hyr lokalen av. Jag behövde fråga om vi det finns riktiga papper på huset vi hyr av henne. Diskussionen om att vi måste starta ett förtag eller en organisation fortgår och om vi gör det så behövs en legal adress. Jag ringde in Jip för säkerhetskull...prata husbok och lagfart på thai, det är jag inte säker på att jag klarar än.

 
efter att de beställda galgarna var fixade...plockade jag lite bland grejerna och hittade påsen som vi har lite ...."provkörningsmaterial" för de som är helt oerfarna av att göra galgar. Nu har påsen bara legat där ett tag....och kommit till nytta för andra. Husmusen som jag tidigare sett i trädstammen där vår kvinnliga ande bor....hade nu helt enkelt byggt bo i påsen....så ut hoppade två små möss. Jag, rädd??? inte ett dugg ;) inte för möss men däremot av plötsliga händelser...

 
Husboksärendet gick galant....Khun Wasana, tycker nog det är på tiden att det blir lite mer fart i lokalen. Hon har tidigare förslagit att vi ska starta spelhall eller internetcafe. Nu vet vi att boken finns och att vi kan använda adressen....så får vi se vad framtiden ger.

 
Efter avslutat ärende tog vi varsin iskaffe på en av de nya små ställena som poppat upp lite här och var i slummen. Jip, Eeg och jag hade mycket att prata om....brölloppsplaner, lägenhetsletning, nytt jobb. Numera jobbar Jip inom ekonomi och inte programering som hon gjorde efter att hon fått sin examen.(se berättelsen om Jip här). Självklar erbjöd hon sig att ta hand om projektets ekonomi om vi beslutar att starta upp ett företag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar