tisdag 10 september 2013

Operation Foom

Foom....en riktig liten solstråle. Jag har skrivit massor av inlägg om honom och hans öden och äventyr, tidigare här i bloggen. I våras bestämde sig familjen för att lämna Bangkok och flytta hem till Ois, föräldrar som bor ca 4 timmars bussresa norr om Bangkok. Jag måste erkänna att jag var lite orolig för att Foom inte skulle få samma träning och hjälp som han fått i den skola han gick i här i Bkk. Jag har inte hört något från familjen sedan de flyttade men i går berättade Moew att hon träffat på Oi, Fooms mamma som berättat att de nu var i Bangkok för att Foom ska opereras. Den första operation är redan gjord och den 18 September ska den stora operationen ske....den som enligt läkarna ska kunna leda till att Foom ska kunna gå!! Aldrig förr har jag träffat någon som varit så sprudlande glad och förväntasfull för att snart hamna på operationsbordet!

Hela familjen har blommat upp sedan de kom bort från Bangkoks dåliga luft. Foom och Oi hade gått upp I vikt och såg betydligt mer hälsosamma ut, även om Oi beklagade sig för att hon nu var "nästan" svart i skinnet. Foom har växt en hel del på längden också....han var mäkta stolt över att få visa att han tränar för fullt på att snart kunna gå. Det är inte bara kroppsligt som Foom vuxit....hans tal också blivit mycket bätter och jag hade inga problem med att förstå vad han sa. Innan jag lämnade huset i slummen så bestämde vi att han ska ringa när han har tränat upp sig så bra att han kan gå då ska jag ta bussen upp och hälsa på då vill Foom visa att de har ett Tesco-Lotus även där han numera bor.

3 kommentarer:

  1. Det gläder oss att familjen har lyckats flytta till ett bättre ställe....Vi önskar lille Foom och hans familj all lycka, både med operation och fortsatt skolgång !!
    Kramar från Fam. Andersson

    SvaraRadera
  2. Viken härlig nyhet! Lille busungen med glitter i ögonen..

    SvaraRadera